Introduction

Hello, readers!
First, I'd like to thank you for visiting my blog, and here's a little introduction from me. I am a 19 years old girl who lives in Indonesia. I have long, black, and straight hair; dark brown eyes; thin and small lips; tan skin; I am 165cm and 58kg. I am majoring psychology at a well-known university in Jakarta.
As I have described, everything written here is a true story and I have no intention to gain your attention. Why do I have to, I already got attentions I needed from people around me. I am writing because I like writing and I want to be a "history-maker" of somebody's life in a positive way. I can freely express my emotions through writing. I've been using pens and papers to write. Writing has become an absolute part of my life. I've been writing personal journals, or diaries, since 2007, I was 9 years old. I guess papers and pen are my best friends. I really hope that my story will inspire others to be the better individuals each day and not to do the same mistakes or bad things I've ever done.  I write in 2 languages, English and Bahasa Indonesia (my mother language). Well, my English grammar is not that good but at least you will understand.
I understand that people have their own thoughts or opinions or perspectives on everything. I really hope that you can be the open-minded readers. According to dictionary.com, open-minded means having or showing a mind (which is) receptive to new ideas or arguments. I have my own way of life, you have yours, and everyone has theirs. I am not asking you to always agree with all of my statements. You have the rights to tell your opinions about things so you are allowed to leave comments about everything in my blog.
Have a great day! 😉
Hai, readers!
Pertama, saya mengucapkan terima kasih kepada pembaca karena telah mengunjungi blog saya, dan berikut ini sedikit perkenalan dari saya. Saya merupakan perempuan berusia 19 tahun yang tinggal di Indonesia. Saya memiliki rambut panjang, hitam, dan lurus; mata cokelat tua; bibir tipis dan kecil; kulit sawo matang; Tinggi saya 165 cm dan berat saya 58 kg. Saya mahasiswi psikologi di salah satu perguruan tinggi terkenal di Jakarta.
Seperti yang telah saya deskripsikan, segala hal yang tertulis di sini adalah cerita nyata dan saya tidak bermaksud untuk meminta perhatian anda. Kenapa saya harus, saya sudah mendapatkan perhatia yang saya butuhkan dari orang-orang di sekitar saya. Saya menulis karena saya suka menulis dan saya ingin menjadi pembawa perubahan pada hidup seseorang dalam hal positif. Menulis sudah menjadi bagian mutlak dalam hidup saya. Saya sudah menulis personal journal, atau diary, sejak tahun 2007, saat saya berusia 9 tahun. Sepertinya pen dan kertas sudah menjadi teman baik saya. Saya sangat berharap cerita saya dapat menginspirasi orang lain untuk menjadi individu yang lebih baik setiap harinya dan tidak melakukan kesalahan atau hal buruk yang saya pernah lakukan. Saya menulis dalam 2 bahasa, bahasa Inggris dan bahasa Indonesia (bahasa utama saya). Ya, grammar Bahasa Inggris saya memang tidak sebagus itu tapi setidaknya anda dapat mengerti.
Saya mengerti bahwa orang-orang mempunyai pemikiran atau pendapat atau cara pandang sendiri tentang segala hal. Saya sangat berharap anda dapat menjadi pembaca yang open-minded atau berpikiran terbuka. Menurut dictionary.com, berpikiran terbuka berarti mempunyai atau menunjukan pemikiran yang reseptif (dapat menerima) pemikiran atau argumen baru. Saya mempunyai jalan hidup saya sendiri, anda mempunyai jalan hidup anda, dan semua orang mempunyai jalan hidupnya masing-masing. Saya tidak meminta anda untuk selalu setuju dengan saya. Anda mempunyai hak untuk mengutarakan pendapat anda mengenai segala hal jadi anda diperkenankan untuk berkomentar mengenai semua hal di blog ini. Semoga hari anda menyenangkan! 😉

Comments

Popular posts from this blog

The History of My Name: Gara-Gara "Cina"